Merkidentiteit bepalen / vormgeven
De vormgeving van een nieuw merk bepalen
Wanneer een nieuw merk in de markt wordt gezet moet
het vaak opboksen tegen concurrenten. Dat vereist natuurlijk
een geweldige marketingstrategie. Een onderdeel van deze strategie
is het bepalen van de merkidentiteit voor zover dat nog niet
gedaan is. Voor ontwerpbureaus is dit een leuke uitdaging om
deze merkidentiteit visueel vorm te geven. Met een grondige
briefing vooraf worden vaak meerdere voorstellen gedaan waarna
er naar een definitief ontwerp wordt toegewerkt.
Wat wordt er allemaal vastgelegd bij een merkidentiteit?
Een sterke merkidentiteit vereist bijna per definitie onderscheiding
dus onderzoek naar concurrenten is noodzakelijk. Vormen, kleuren,
layout en typografie zijn vaste onderdelen die het uiterlijk
bepalen. De vormgeving van een merk (of bedrijf) wordt vaak
vastgelegd in een handboek om zo consistent te zijn en te blijven.
Grafisch designbureau voor het ontwerp van een creatieve
merkidentiteit
Notis is gespecialiseerd in het ontwerpen van identiteiten voor
kleine en grote bedrijven. In nauw overleg bespreken wij uw
voorkeuren en wensen waarna wij het creative proces ingaan.
Hierbij kunt u erop vertrouwen dat Notis ontwerpen zal tonen
die dicht in de richting komen van wat u zoekt. Uiteraard is
het een samenwerking dus er wordt naar een mooi resultaat toegewerkt.
Vaak zijn hier meerdere rondes van overleg voor nodig die ook
telefonisch of per email kunnen. Neem gerust een kijkje in onze
portfolio met
voorbeelden.
Website doorzoeken
|